مقالات

امضا الکترونیک

پرداخت و امضا الکترونیک در سامانه ثبت شرکت ها :

در گذشته روال به اینگونه بود که پس از ثبت شرکت ، مدیر عامل یا نماینده قانونی شرکت بعنوان امضا کننده دفاتر شرکت باید حضوری به اداره ثبت شرکت ها جهت احراز هویت مراجعه می کرد اما از ۹ آبان سال ۱۴۰۰ دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پرداخت و احراز هویت ثبت شرکت و تغییرات شرکت یا موارد مربوط نیست .

پرداخت حق الثبت شرکت و اخذ امضا به صورت الکترونیکی در سامانه جامع ثبت شرکت ها نظر به این که کلیه مراحل ثبت شرکت و تغییرات به صورت الکترونیکی می باشد کلیه متقاضیان ثبت می بایست ابتدا درخواست خود را از طریق سامانه به ثبت رسانیده و سپس نسبت به و سپس پرداخت حق اثبت و پس از آن امضای الکترونیکی سند پیش نویس آگهی یا اظهار نامه دفاتر از طریق سامانه ی ثبت من اقدام کنند.

دقت کنید امضای الکترونیکی از دو روش اخذ توکن سخت افزاری اسناد رسمی یا توکن نرم افزاری در برنامه کلید ثبت که فعلا فقط برای گوشی های اندروید طراحی شده است امکان پذیر است در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر ما در ثبت سپهر به صورت حضوری و غیر حضوری در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .